Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου 2021

Πρωτόκολλο λειτουργίας των σχολείων για το έτος 2021-22

 Πηγή: Υπουργείο Παιδείας


Δεν υπάρχει σημαντικότερο μέτρο προστασίας στο σχολείο από το ίδιο το εμβόλιο. Εδώ μπορείτε να δείτε συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις από την Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών σχετικά με τον εμβολιασμό παιδιών και εφήβων: https://emvolio.gov.gr/neoi

1.Με τι δικαιολογητικά θα προσέρχονται οι μαθητές στις σχολικές μονάδες;

Οι μαθητές οφείλουν να επιδεικνύουν εντός της τάξης πιστοποιητικό εμβολιασμού ή βεβαίωση νόσησης εντός του τελευταίου εξάμηνου ή τη σχολική κάρτα COVID-19 αρνητικού αποτελέσματος που εκδίδεται από την πλατφόρμα self-testing.gov.gr. Ο υποχρεωτικός αυτοδιαγνωστικός έλεγχος για τους/τις μαθητές/τριες όλων των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εκτός από όσους έχουν ολοκληρώσει τον εμβολιασμό τους (εφόσον ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα που συστήνεται ο εμβολιασμός) ή έχουν ιστορικό νόσησης εντός τελευταίου εξαμήνου, διενεργείται δύο φορές την εβδομάδα (Τρίτη και Παρασκευή), έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο.

2.Με τι δικαιολογητικά θα προσέρχονται οι εκπαιδευτικοί στις σχολικές μονάδες;

Οι εκπαιδευτικοί, τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) των σχολικών μονάδων, θα πρέπει να φέρουν είτε πιστοποιητικό εμβολιασμού έναντι του COVID-19 ή πιστοποιητικό νόσησης τελευταίου εξαμήνου, ή αρνητικό αποτέλεσμα εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου (ταχείας δοκιμασίας ανίχνευσης αντιγόνου (rapid test) ή μοριακού τεστ (RT-PCR)) στο οποίο θα πρέπει να υποβάλλονται δύο φορές την εβδομάδα, έως και 48 ώρες πριν από την προσέλευση την Τρίτη και την Παρασκευή, και να το επιδεικνύουν προ της ανάληψης των καθηκόντων τους στον Διευθυντή/Προϊστάμενο.

3. Τι γίνεται όταν μαθητής ή μέλος του προσωπικού εκδηλώσει συμπτώματα που μπορεί να οφείλονται σε λοίμωξη COVID-19;

Εάν ένας μαθητής ή μέλος του προσωπικού εκδηλώσει ύποπτα συμπτώματα εκτός του χώρου του σχολείου, παραμένει στο σπίτι και ειδοποιείται το σχολείο. Εάν εμφανιστούν συμπτώματα όταν βρίσκονται στο σχολείο, απομονώνονται, ο υπεύθυνος COVID-19 επικοινωνεί με την οικογένεια για παραλαβή του παιδιού στην περίπτωση μαθητή, και ακολουθεί ιατρική αξιολόγηση. Εφόσον κριθεί απαραίτητο, διενεργείται διαγνωστικός έλεγχος για τον COVID-19. Εν αναμονή του αποτελέσματος, το ύποπτο κρούσμα παραμένει σε απομόνωση, ενώ το σχολείο συνεχίζει κανονικά τη λειτουργία του.

4. Ποιος είναι αρμόδιος στο σχολείο να διαχειρίζεται τα θέματα που αφορούν την πανδημία COVID-19;

Σε κάθε σχολική μονάδα, ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19 και ο αναπληρωτής του, με αρμοδιότητες, μεταξύ άλλων, να ενημερώνει το προσωπικό σχετικά με την έγκαιρη αναγνώριση και τη διαχείριση υπόπτων κρουσμάτων λοίμωξης COVID-19 και να επικοινωνεί με τις οικογένειες των μαθητών και τους αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες όπως ο ΕΟΔΥ.

5. Τι συμβαίνει αν μαθητής ή μέλος του προσωπικού διαγνωστεί θετικό σε COVID-19;

Ο γονέας/κηδεμόνας του μαθητή ή το μέλος του προσωπικού ενημερώνει άμεσα τον υπεύθυνο διαχείρισης COVID-19 της σχολικής μονάδας ή/και τον διευθυντή της σχολικής μονάδας για το θετικό αποτέλεσμα του διαγνωστικού τεστ για COVID-19. Ο υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19 του σχολείου, μεταξύ άλλων: επικοινωνεί με τις οικογένειες των παιδιών του τμήματος στο οποίο φοιτά ο μαθητής, με την οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης και με την αρμόδια Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας, και φροντίζει να γίνει ενδελεχής καθαρισμός και τοπική εφαρμογή απολυμαντικού στις επιφάνειες των χώρων του σχολείου όπου κινήθηκε το κρούσμα. Η Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας επικοινωνεί με τον ΕΟΔΥ για συνδρομή στην επιδημιολογική διερεύνηση και εκτίμηση κινδύνου, εάν αυτή χρειαστεί. Επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 πρέπει να απομακρυνθεί από το σχολείο και να παραμείνει σε απομόνωση για τουλάχιστον 10 ημέρες, απέχοντας και από όλες τις εξωσχολικές δραστηριότητες (π.χ. φροντιστήριο, ξένες γλώσσες, αθλητισμός) καθώς και από κάθε άλλη μετακίνηση ή επαφή με άτομα εκτός του οικιακού περιβάλλοντος (π.χ. περίπατοι ή παιχνίδι έξω, συναντήσεις κλπ.) Επίσης, πρέπει να αποφεύγεται κάθε επαφή με ευάλωτα άτομα και να λαμβάνονται συστηματικά μέτρα προφύλαξης κατά την επαφή του με τα άτομα που διαμένουν μαζί του στην ίδια κατοικία.

6. Πότε και με ποιους όρους επιστρέφει στο σχολείο μαθητής ή μέλος του προσωπικού των σχολείων, εφόσον βρεθεί θετικό;

Μαθητής ή μέλος του προσωπικού που είναι εργαστηριακά επιβεβαιωμένο περιστατικό COVID-19 επιστρέφει στη σχολική μονάδα μετά την παρέλευση τουλάχιστον 10 ημερών από την έναρξη των συμπτωμάτων ΚΑΙ την πάροδο τριών 24ώρων από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) ΚΑΙ τη βελτίωση των άλλων συμπτωμάτων. Σε περίπτωση ασθενών με πολύ σοβαρή νόσο ή ανοσοκαταστολή μπορεί το απαιτούμενο διάστημα από την έναρξη των συμπτωμάτων να φθάσει τις 20 ημέρες, σύμφωνα με την γνώμη του θεράποντος ιατρού. Για την επάνοδο στο σχολείο των επιβεβαιωμένων περιστατικών δεν απαιτείται η διενέργεια νέου τεστ και δεν είναι απαραίτητη η προσκόμιση στο σχολείο ιατρικής βεβαίωσης. Αυτό ισχύει γιατί ο ιός μπορεί να ανιχνεύεται με μοριακό έλεγχο για αρκετό χρονικό διάστημα μετά την ανάρρωση, παρότι το άτομο δεν είναι μεταδοτικό.

7. Τι συμβαίνει όταν μαθητής ή εκπαιδευτικός που είχε χαρακτηριστεί ύποπτο κρούσμα COVID-19 διαγνωστεί αρνητικός στον κορωνοϊό;

Το παιδί ή ο ενήλικος μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο μετά την πάροδο τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) και τη βελτίωση των συμπτωμάτων του – καθώς αυτός είναι ο χρόνος επανόδου για τις συνήθεις ιογενείς λοιμώξεις του αναπνευστικού. Για την επιστροφή στο σχολείο δεν είναι απαραίτητη η προσκόμιση στο σχολείο ιατρικής βεβαίωσης.

8. Τι συμβαίνει έως την έκδοση του αποτελέσματος διαγνωστικού τεστ μαθητή ή μέλους του προσωπικού που εμφανίζει συμπτώματα;

Έως την έκδοση του αποτελέσματος του διαγνωστικού τεστ, το άτομο που εμφανίζει συμπτώματα που μπορεί να εκδηλωθούν στο πλαίσιο της COVID-19 παραμένει προσωρινά σε κατ’ οίκον απομόνωση (εφόσον έχει κριθεί από τον ιατρό ότι η κατάστασή του δεν απαιτεί νοσηλεία). Η περαιτέρω διαχείριση γίνεται ανάλογα με το αποτέλεσμα. Οι στενές επαφές του ύποπτου περιστατικού προσέρχονται κανονικά στο σχολείο με οδηγία για στενή παρακολούθηση της υγείας τους και το τμήμα του μαθητή (ή στο οποίο δίδαξε εκπαιδευτικός) λειτουργεί κανονικά.

9. Πώς ορίζεται η στενή επαφή επιβεβαιωμένου κρούσματος COVID-19 στη σχολική μονάδα;

Οι στενές επαφές επιβεβαιωμένου κρούσματος λοίμωξης COVID-19 περιγράφονται αναλυτικά στο πρωτόκολλο «Αρχές Διαχείρισης Ύποπτων ή Επιβεβαιωμένων Περιστατικών Λοίμωξης COVID-19 σε σχολικές μονάδες» και περιλαμβάνουν, υπό προϋποθέσεις, μαθητές που ανήκουν στο ίδιο ή σε διαφορετικό τμήμα με μαθητή που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 και συνυπήρξαν μαζί του στη σχολική τάξη κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του, μαθητές που στο τμήμα τους δίδαξε συστηματικά εκπαιδευτικός που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19, εκπαιδευτικούς που δίδαξαν συστηματικά σε τμήμα με μαθητή που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19, άτομα που είχαν επαφή πρόσωπο-με-πρόσωπο με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 ή άμεση σωματική επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19, καθώς και μαθητές ή μέλη του προσωπικού που κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων κινήθηκαν προς ή από το σχολείο μαζί με το επιβεβαιωμένο κρούσμα στο ίδιο σχολικό λεωφορείο, στο ίδιο ταξί ή ανάλογο ιδιωτικό μεταφορικό μέσο.

10. Τι προβλέπεται για τις στενές επαφές επιβεβαιωμένου περιστατικού COVID-19 στις σχολικές μονάδες;

Όλα τα άτομα που εμπίπτουν στον ορισμό «στενής επαφής» επιβεβαιωμένου περιστατικού COVID-19 στη σχολική μονάδα, αφού αναγνωριστούν και καταγραφούν από τον υπεύθυνο COVID-19 του σχολείου θα πρέπει να συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους και να μην τεθούν σε κατ’ οίκον απομόνωση (καραντίνα), αλλά θα πρέπει να υποβάλλονται σε επιπλέον διαγνωστικούς ελέγχους στο διάστημα των 7 ημερών μετά την τελευταία επαφή με το επιβεβαιωμένο κρούσμα, ανάλογα με την κατηγορία στην οποία ανήκουν. Ειδικότερα:

Ανεμβολίαστοι χωρίς ιστορικό νόσησης το τελευταίο εξάμηνο: δύο επιπλέον διαγνωστικοί εργαστηριακοί έλεγχοι με ταχεία δοκιμασία ανίχνευσης αντιγόνου (rapid test) δωρεάν στα Σταθερά Σημεία Επιβεβαιωτικού Ελέγχου του ΕΟΔΥ, πέρα από τους προληπτικούς συστηματικούς ελέγχους που πραγματοποιούν ανά εβδομάδα για να προσέλθουν στη σχολική μονάδα. Εάν αυτοί κάθονταν δίπλα ή στο αμέσως εμπρός ή πίσω θρανίο από το κρούσμα, τότε επιπλέον των δύο ανωτέρω rapid test και των δύο self test για την προσέλευση στο σχολείο, θα πρέπει την εβδομάδα εκείνη να κάνουν και 3 επιπλέον self-test τα οποία θα τους προμηθεύσει το σχολείο (τα σχολεία θα έχουν απόθεμα self-test για τον σκοπό αυτό). Δηλ. οι μαθητές αυτοί θα υποβληθούν σε καθημερινό έλεγχο για 7 ημέρες από την τελευταία επαφή με το κρούσμα.

Εμβολιασμένοι ή άτομα με ιστορικό νόσησης το τελευταίο εξάμηνο: δύο αυτοδιαγνωστικοί έλεγχοι (self test) στο διάστημα των 7 ημερών μετά την τελευταία επαφή με το επιβεβαιωμένο κρούσμα.

Στόχος των πολύ αυξημένων ελέγχων σε περίπτωση επιβεβαιωμένων περιστατικών COVID-19  είναι η διασφάλιση της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων μας. Οι στενές επαφές με κρούσμα θα εξακολουθούν να παρακολουθούν στενά την υγεία τους και να είναι σε αυξημένη επαγρύπνηση για ενδεχόμενη εκδήλωση συμπτωμάτων ύποπτων για λοίμωξη COVID-19 για 14 ημέρες μετά την έκθεση.

11. Τι προβλέπεται σε περίπτωση συγκατοίκησης με κρούσμα επιβεβαιωμένου περιστατικού COVID-19; 

Μαθητές ή μέλη του προσωπικού, οι οποίοι ούτε είναι πλήρως εμβολιασμένοι ούτε έχουν ιστορικό νόσησης το τελευταίο εξάμηνο, και οι οποίοι είναι στενές επαφές επιβεβαιωμένου κρούσματος με το οποίο διαβιούν κάτω από την ίδια στέγη, θα πρέπει να μπαίνουν σε καραντίνα για 10 ημέρες ύστερα από την τελευταία επαφή τους με το κρούσμα, και να επιστρέφουν στις σχολικές δραστηριότητες την 11η ημέρα, εφόσον παραμένουν ασυμπτωματικοί, και με αρνητικό αποτέλεσμα εργαστηριακού ελέγχου [ταχεία δοκιμασία ανίχνευσης αντιγόνου (rapid test) ή μοριακό τεστ (RT-PCR)] τη 10η ημέρα.

– Εάν το τεστ είναι αρνητικό: άρση της καραντίνας, αλλά τα άτομα οφείλουν να τηρούν αυστηρά τα μέτρα ατομικής προστασίας και να παρακολουθούν την υγεία τους για εμφάνιση συμπτωμάτων μέχρι και την ολοκλήρωση των 14 ημερών

.-Εάν το τεστ είναι θετικό: ακολουθείται το ισχύον πρωτόκολλο για την απομόνωση των κρουσμάτων COVID-19 χωρίς να απαιτείται επανάληψη του τεστ.

12. Ποια άλλα μέτρα πρόληψης θα εφαρμόζονται στο σχολείο;

Παράλληλα με τον εμβολιασμό μαθητών και εκπαιδευτικών και τα νέα μέτρα αυξημένων εργαστηριακών και αυτοδιαγνωστικών ελέγχων, εξακολουθούν να ισχύουν όλα τα προηγούμενα μέτρα πρόληψης και προστασίας από τον κορωνοϊό, όπως:

– η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους (εκτός από την ώρα της γυμναστικής και του φαγητού),

– τα διαφορετικά διαλείμματα για σταθερές ομάδες μαθητών,

– οι σταθερές ομάδες μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες,

– η τήρηση αποστάσεων και προσωπικών κανόνων υγιεινής – χρήση αντισηπτικών,

– οι επαρκείς, τακτικοί αερισμοί των χώρων,

– τα ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήσης μουσικών οργάνων κ.ά.,

– εκπαιδευτικές εκδρομές, επισκέψεις, σχολικοί περίπατοι, μαθητικά συνέδρια, διαγωνισμοί και ενδοσχολικές εκδηλώσεις με τήρηση όλων των γενικών και συγκεκριμένων κατά περίπτωση μέτρων,

– δυνατότητα προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών/τριών προς και από τις σχολικές μονάδες, σε διαφορετικές ώρες και από διαφορετικές εισόδους/εξόδους,

– ο σχολαστικός καθαρισμός των αιθουσών.

13. Πότε θα κλείνει ένα τμήμα ή ένα σχολείο;

Ένα σχολικό τμήμα, γενικής εκπαίδευσης ή ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, θα αναστέλλει τη δια ζώσης λειτουργία του και η διδασκαλία θα γίνεται μέσω τηλεκπαίδευσης όταν σε αυτό εντοπιστούν ταυτόχρονα επιβεβαιωμένα κρούσματα COVID-19 σε παραπάνω από τους μισούς (50%+1) μαθητές του.

14. Πότε θα γίνεται τηλεκπαίδευση;

Τηλεκπαίδευση θα πραγματοποιείται:

(α) Σε περίπτωση αναστολής της λειτουργίας σχολικού τμήματος λόγω ύπαρξης επιβεβαιωμένων κρουσμάτων COVID-19 σε πάνω από τους μισούς μαθητές του τμήματος και

(β) Για τους μαθητές κάτω των 12 ετών οι οποίοι έχουν ένα από τα σοβαρά υποκείμενα νοσήματα, τα οποία αναφέρονται στο Παράρτημα Ι του πρωτοκόλλου «Μέτρα προστασίας και πρόληψης διασποράς του ιού SARS– CoV-2 στις σχολικές μονάδες».

Οι μαθητές από 12 ετών και άνω με σοβαρά υποκείμενα νοσήματα κατά κανόνα θα παρακολουθούν τα μαθήματά τους δια ζώσης, λόγω της δυνατότητας εμβολιασμού τους. Σε περίπτωση αιτήματος του θεράποντος ιατρού τους και εφόσον δοθεί η απαιτούμενη έγκριση από αρμόδια επιτροπή, θα μπορούν να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω τηλεκπαίδευσης.

Οι περιπτώσεις παιδιών που συγκατοικούν με άτομο με σοβαρό υποκείμενο νόσημα και εξ αυτού θα πρέπει να απέχουν από το σχολείο κάνοντας χρήση τηλεκπαίδευσης περιορίζονται πλέον δραστικά καθώς υπάρχει δυνατότητα εμβολιασμού των ατόμων με υποκείμενα νοσήματα. Μόνο σε περίπτωση συγκατοίκησης με άτομα για τα οποία, λόγω σοβαρής ανοσοκαταστολής, τεκμηριώνεται ότι ο εμβολιασμός τους ενδέχεται να μην παρέχει την απαιτούμενη προστασία, και αφού έχουν πρώτα αναζητηθεί όλες οι εναλλακτικές λύσεις, μπορεί να δίνεται άδεια σε μαθητές που συγκατοικούν με άτομο με σοβαρό υποκείμενο νόσημα να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω τηλεκπαίδευσης.

Τετάρτη 9 Ιουνίου 2021

BRAVO SCHOOLS

 Το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στο #BravoSchools 2021 και την Εβδομάδα Βιώσιμης Ανάπτυξης #BravoSustainabilityWeek. Όλοι μαζί, το σχολείο μας και οι μαθητές μας, γινόμαστε Πρεσβευτές των 17 Παγκόσμιων Στόχων, διαδίδοντας στην τοπική κοινωνία τα μηνύματα για τη Δημιουργία ενός Kαλύτερου Kόσμου!



Παρασκευή 4 Ιουνίου 2021

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ


💜


«Η γη είναι στο χέρι μας»

Αν ισχύει ότι δεν κληρονομήσαμε τον κόσμο από τους γονείς μας αλλά τον δανειστήκαμε από τα παιδιά μας, οφείλουμε όχι μόνο να τους τον παραδώσουμε άθικτο αλλά και να τους εμφυσήσουμε από πολύ νωρίς την περιβαλλοντική συνείδηση.

H Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, που γιορτάζετε στις 5 Ιουνίου, αποτελεί πηγή έμπνευσης για επιπλέον περιβαλλοντικές δραστηριότητες με τους μαθητές μας. Τα παιδιά σήμερα, από την Προσχολική ηλικία και μέσα από περιβαλλοντικά προγράμματα δέχονται αρκετά ερεθίσματα σχετικά με την ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος. Μέσα  από μικρές καθημερινές πρακτικές οικολογικού χαρακτήρα, αντιλαμβάνονται πώς να γίνουν «φίλοι» και σύμμαχοι με το περιβάλλον και όχι εχθροί του. Καταλαβαίνουν ότι η προστασία του πλανήτη μας είναι υπόθεση όλων μας. Μέσα από προσιτές περιβαλλοντικές δραστηριότητες οικοδομούν γνώσεις , συλλέγουν πληροφορίες , συμμετέχουν ενεργά και σταδιακά αναπτύσσουν κριτική και δημιουργική σκέψη για την αναβάθμιση του περιβάλλοντος. Αρχίζουν να  διαμορφώνουν την περιβαλλοντική συνείδηση του αυριανού «ενεργού» πολίτη. Μέσω της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης παράγονται και αναπαράγονται γνώσεις, στάσεις, αξίες και δεξιότητες που συμβάλουν στη διαμόρφωση ενός νέου ήθους. Κι όλη αυτή η διαδικασία είναι διαχρονική, χωρίς ημερομηνία λήξης, είναι τρόπος ζωής και συνολικότερης συμπεριφοράς. Είναι η εγγύηση για ένα καλύτερο αύριο.

Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος και σύνθημα « η γη είναι στο χέρι μας», δημιούργησαν αφίσες με μηνύματα για την προστασία του περιβάλλοντος τις οποίες και ανάρτησαν έξω από το Νηπιαγωγείο τους με σκοπό να ενημερώσουν αλλά και να ευαισθητοποιήσουν και τους ενήλικες.

 





 

Τρίτη 1 Ιουνίου 2021

Ψυχική Υγεία Παιδιών

 ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Είναι εύκολο για τους γονείς να αναγνωρίσουν τις φυσικές ανάγκες του παιδιού τους: υγιεινά τρόφιμα, ζεστά ρούχα όταν είναι κρύο, ύπνο σε μια λογική ώρα. Ωστόσο, οι ψυχικές και συναισθηματικές ανάγκες ενός παιδιού μπορεί να μην είναι τόσο προφανείς. Η καλή ψυχική υγεία επιτρέπει στα παιδιά να σκέφτονται καθαρά, να αναπτύσσονται κοινωνικά και να μαθαίνουν νέες δεξιότητες. Επιπλέον, οι καλοί φίλοι και τα ενθαρρυντικά λόγια από ενήλικες είναι όλα σημαντικά για να βοηθήσουν τα παιδιά να αναπτύξουν αυτοπεποίθηση, υψηλή αυτοεκτίμηση και μια υγιή συναισθηματική προοπτική για τη ζωή.

 

Η σωματική και ψυχική υγεία ενός παιδιού είναι εξίσου σημαντικές.

Βασικά στοιχεία για την καλή σωματική υγεία ενός παιδιού:

  • Θρεπτική τροφή
  • Επαρκές κατάλυμα και ύπνος
  • Άσκηση
  • Εμβολιασμός
  • Υγιές περιβάλλον διαβίωσης

  • Βασικά στοιχεία για την καλή ψυχική υγεία ενός παιδιού:

    • Απεριόριστη αγάπη από την οικογένεια
    • Αυτοπεποίθηση και υψηλή αυτοεκτίμηση
    • Ευκαιρίες για παιχνίδι με άλλα παιδιά
    • Ενθάρρυνση εκπαιδευτικών και υποστηρικτικών φροντιστών
    • Ασφαλές και προστατευτικό περιβάλλον
    • Κατάλληλη καθοδήγηση και διαπαιδαγώγηση

    Δώστε στα παιδιά άνευ όρων αγάπη.

    Η αγάπη, η ασφάλεια και η αποδοχή πρέπει να βρίσκονται στο επίκεντρο της οικογενειακής ζωής. Τα παιδιά πρέπει να γνωρίζουν ότι η αγάπη σας δεν εξαρτάται από τα επιτεύγματά τους.

    Λάθη ή / και ήττες πρέπει να αναμένονται και να γίνονται αποδεκτές. Η εμπιστοσύνη μεγαλώνει σε ένα σπίτι γεμάτο άνευ όρων αγάπη και στοργή.

    Φροντίστε την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση των παιδιών.

     

    • Επαινέστε τα - Η ενθάρρυνση των πρώτων βημάτων των παιδιών ή η ικανότητά τους να μάθουν ένα νέο παιχνίδι τα βοηθά να αναπτύξουν την επιθυμία να εξερευνήσουν και να μάθουν για το περιβάλλον τους. Αφήστε τα παιδιά να εξερευνήσουν και να παίξουν σε μια ασφαλή περιοχή όπου δεν μπορούν να τραυματιστούν. Διαβεβαιώστε τα χαμογελώντας και μιλώντας τους συχνά. Συμμετέχετε ενεργά στις δραστηριότητές τους. Η προσοχή σας βοηθά στην οικοδόμηση της αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησής τους.
    • Καθορισμός ρεαλιστικών στόχων - Τα μικρά παιδιά χρειάζονται ρεαλιστικούς στόχους που ταιριάζουν στις φιλοδοξίες τους με τις ικανότητές τους. Με τη βοήθειά σας, τα μεγαλύτερα παιδιά μπορούν να επιλέξουν δραστηριότητες που δοκιμάζουν τις ικανότητές τους και αυξάνουν την αυτοπεποίθησή τους.
    • Να είστε ειλικρινείς - Μην κρύβετε τις αποτυχίες σας από τα παιδιά σας. Είναι σημαντικό να γνωρίζουν ότι όλοι κάνουμε λάθη. Μπορεί να είναι πολύ καθησυχαστικό να γνωρίζουν ότι οι ενήλικες δεν είναι τέλειοι.
    • Αποφύγετε τα σαρκαστικά σχόλια - Εάν ένα παιδί χάσει ένα παιχνίδι ή αποτύχει σε ένα τεστ, μάθετε πώς νιώθει για την κατάσταση. Τα παιδιά μπορεί να αποθαρρύνονται και να χρειάζονται μια καλή κουβέντα. Αργότερα, όταν είναι έτοιμα, μιλήστε και προσφέρετε διαβεβαίωση.
    • Ενθαρρύνετε τα παιδιά - Όχι μόνο να προσπαθούν να κάνουν ό,τι καλύτερό, αλλά και να απολαύσουν τη διαδικασία. Η δοκιμή νέων δραστηριοτήτων διδάσκει στα παιδιά την ομαδική εργασία, την αυτοεκτίμηση και τις νέες δεξιότητες.
    • Δημιουργείστε χρόνο για παιχνίδι!

    • Ενθαρρύνετε τα παιδιά να παίζουν

      Για τα παιδιά, το παιχνίδι είναι απλώς διασκέδαση. Ωστόσο, ο χρόνος παιχνιδιού είναι τόσο σημαντικός για την ανάπτυξή τους όσο το φαγητό και η καλή φροντίδα. Βοηθά τα παιδιά να είναι δημιουργικά, να μάθουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και να μάθουν τον αυτοέλεγχο. Το καλό, ανθεκτικό παιχνίδι, το οποίο περιλαμβάνει τρέξιμο και φασαρία, δεν είναι μόνο διασκεδαστικό, αλλά βοηθά τα παιδιά να είναι σωματικά και ψυχικά υγιή.

       

      Τα παιδιά χρειάζονται συμπαίκτες

      Μερικές φορές είναι σημαντικό για τα παιδιά να έχουν χρόνο με τους συνομηλίκους τους. Παίζοντας με άλλους, τα παιδιά ανακαλύπτουν τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες τους, αναπτύσσουν την αίσθηση του ανήκειν και μαθαίνουν πώς να ταιριάζουν με τους άλλους. 

      Οι γονείς μπορούν να είναι σπουδαίοι συμπαίκτες

      Απολαύστε τη διασκέδαση! Παίζοντας  με ένα παιδί σας δίνεται η ευκαιρία να μοιραστείτε ιδέες και να περάσετε χρόνο μαζί σε ένα χαλαρό περιβάλλον.

      Παίξτε για διασκέδαση

      Η νίκη δεν είναι τόσο σημαντική όσο η συμμετοχή και η απόλαυση της δραστηριότητας. Μία από τις πιο σημαντικές ερωτήσεις που πρέπει να κάνετε στα παιδιά είναι "Διασκεδάσατε;"  όχι "Κερδίσατε;"

      Συχνά αναγνωρίζουμε μόνο την επιτυχία και τη νίκη. Αυτή η στάση μπορεί να είναι αποθαρρυντική και απογοητευτική για τα παιδιά που μαθαίνουν και πειραματίζονται με νέες δραστηριότητες. Είναι πιο σημαντικό για τα παιδιά να συμμετέχουν και να διασκεδάζουν.

      Η χρήση της τηλεόρασης πρέπει να παρακολουθείται

      Προσπαθήστε να μην χρησιμοποιείτε την τηλεόραση ως "baby-sitter" σε τακτική βάση. Να είστε επιλεκτικοί στην επιλογή τηλεοπτικών εκπομπών για παιδιά. Ορισμένες εκπομπές μπορεί να είναι εκπαιδευτικές αλλά και διασκεδαστικές.

      Το σχολείο πρέπει να είναι διασκεδαστικό!

      Η έναρξη του σχολείου είναι ένα σημαντικό γεγονός για τα παιδιά. Το "Παίζοντας το σχολείο" μπορεί να είναι ένας θετικός τρόπος για να τους δώσετε μια εικόνα για τη σχολική ζωή.


      Παρέχετε κατάλληλη καθοδήγηση και εκπαιδευτική διαπαιδαγώγηση

      Τα παιδιά χρειάζονται την ευκαιρία να εξερευνήσουν και να αναπτύξουν νέες δεξιότητες και ανεξαρτησία. Ταυτόχρονα, πρέπει να μάθουν ότι ορισμένες συμπεριφορές είναι μη αποδεκτές και ότι είναι υπεύθυνα για τις συνέπειες των ενεργειών τους.

      Ως μέλη μιας οικογένειας, τα παιδιά πρέπει να μάθουν τους κανόνες της οικογενειακής μονάδας. Προσφέρετε καθοδήγηση και πειθαρχία που είναι δίκαιη και συνεπής. Θα μεταφέρουν αυτές τις κοινωνικές δεξιότητες και κανόνες συμπεριφοράς στο σχολείο και τελικά στην ενήλικη ζωή τους.

      Προτάσεις για καθοδήγηση και διαπαιδαγώγηση

      Να είστε σταθεροί, αλλά ευγενικοί και ρεαλιστικοί με τις προσδοκίες σας. Η ανάπτυξη των παιδιών εξαρτάται από την αγάπη και την ενθάρρυνσή σας.
      Ορίστε ένα καλό παράδειγμα. Δεν μπορείτε να περιμένετε αυτοέλεγχο και αυτοπειθαρχία από ένα παιδί που δεν βιώνει τέτοιες συμπεριφορές στο σπίτι του.

      Να κριτικάρετε την συμπεριφορά, όχι το παιδί. Είναι καλύτερο να πείτε, "Αυτό που έκανες ήταν κακό" και όχι "Είσαι κακό παιδί".

      Αποφύγετε το γκρίνια, τις απειλές και τη δωροδοκία. Τα παιδιά θα μάθουν να αγνοούν το γκρίνια και οι απειλές και οι δωροδοκίες σπάνια είναι αποτελεσματικές.

    • Εξηγήστε στα παιδιά τους λόγους «γιατί» τα πειθαρχείτε και ποιες είναι οι πιθανές συνέπειες των ενεργειών τους.

      Μιλήστε για τα συναισθήματά σας. Όλοι χάνουμε την ψυχραιμία μας από καιρό σε καιρό. Εάν βρεθείτε σε τέτοια θέση, είναι σημαντικό να μιλήσετε για το τι συνέβη και γιατί είστε θυμωμένοι. Ζητήστε συγνώμη αν κάνατε λάθος!

      Θυμηθείτε, ο στόχος δεν είναι να ελέγξετε το παιδί, αλλά να το βοηθήσετε  να γνωρίσει τον εαυτό του.

      Παρέχετε ένα ασφαλές σπίτι.

    • Είναι εντάξει για τα παιδιά να φοβούνται μερικές φορές. Όλοι φοβούνται κάτι σε κάποια στιγμή της ζωής τους. Οι φοβίες και το άγχος αναπτύσσονται από εμπειρίες που δεν καταλαβαίνουμε.

      Εάν τα παιδιά σας έχουν φόβους που επιμένουν και επηρεάζουν τη συμπεριφορά τους, το πρώτο βήμα είναι να μάθετε τι τους τρομάζει. Να είστε στοργικοί, υπομονετικοί και καθησυχαστικοί, όχι επικριτικοί.

      Θυμηθείτε: ο φόβος μπορεί να είναι πολύ πραγματικός για το παιδί.

    • Σημάδια φόβου

      Οι νευρικοί τρόποι, η συστολή, η απόσυρση και η επιθετική συμπεριφορά μπορεί να είναι σημάδια φοβιών για την παιδική ηλικία. Μια αλλαγή στις διατροφικές συνήθειες  και ύπνου μπορεί επίσης να σηματοδοτήσει έναν ανθυγιεινό φόβο. Τα παιδιά που παριστάνουν τα "άρρωστα" ή αισθάνονται τακτικά άγχος, μπορεί να αντιμετωπίζουν κάποια προβλήματα που χρειάζονται προσοχή.

      Ο φόβος για το σχολείο μπορεί να συμβεί μετά από ένα αγχωτικό γεγονός, όπως η μετάβαση σε μια νέα γειτονιά, η αλλαγή σχολικού πλαισίου ή μετά από ένα άσχημο συμβάν στο σχολείο.

      Τα παιδιά μπορεί να μην θέλουν να πάνε στο σχολείο μετά από μια μακρά περίοδο παραμονής στο σπίτι τους λόγω ασθένειας.

    • Πότε να αναζητήσετε βοήθεια

      Οι γονείς και τα μέλη της οικογένειας είναι συνήθως οι πρώτοι που παρατηρούν εάν ένα παιδί έχει συναισθηματικά ή συμπεριφορικά προβλήματα. Οι παρατηρήσεις σας με εκείνες των εκπαιδευτικών και άλλων φροντιστών μπορεί να σας οδηγήσουν να αναζητήσετε βοήθεια για το παιδί σας. Εάν υποψιάζεστε κάποιο πρόβλημα ή έχετε απορίες, συμβουλευτείτε τον παιδίατρό σας ή επικοινωνήστε με έναν επαγγελματία ψυχικής υγείας.

      Προειδοποιητικά σημάδια

      Τα ακόλουθα σημεία μπορεί να υποδηλώνουν την ανάγκη για επαγγελματική βοήθεια ή αξιολόγηση: 

      Μείωση της σχολικής απόδοσης, Κακοί βαθμοί παρά τις έντονες προσπάθειες, Τακτική ανησυχία ή άγχος, Επαναλαμβανόμενη άρνηση να πάει στο σχολείο ή να συμμετάσχει σε τυπικές δραστηριότητες, Υπερκινητικότητα ή νευρικότητα, Επίμονοι εφιάλτες, Επίμονη ανυπακοή ή επιθετικότητα, Συχνές εκρήξεις οργής, Κατάθλιψη, θλίψη ή ευερεθιστότητα

       Πηγή:  MHA - Mental Health America, Προσαρμογή: upbility.gr

       

       


Τετάρτη 5 Μαΐου 2021

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ (και εκπαιδευτικών) ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ Self-tests

 

Τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, μαθητές, εκπαιδευτικοί, βοηθητικό και λοιπό προσωπικό καλούνται τη Δευτέρα 10 Μαΐου να προσέλθουν στα σχολεία έχοντας μαζί τους βεβαίωση αρνητικού τεστ (self-test, PCR ή rapid-test).

Το αυτοδιαγνωστικό τεστ κορωνοϊού παρέχεται δωρεάν και διενεργείται πριν την έναρξη των μαθημάτων της Δευτέρας και της Πέμπτης, από μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς. Ο έλεγχος διενεργείται έως και είκοσι τέσσερις ώρες πριν την προσέλευση στην σχολική μονάδα.

Την παραλαβή των self-tests που θα χρησιμοποιηθούν την επόμενη εβδομάδα, θα μπορούν να προμηθευτούν αυτή την εβδομάδα εκπαιδευτικοί και μαθητές.

Ειδικότερα,

Γονείς, κηδεμόνες, μαθητές και προσωπικό των σχολείων  παραλαμβάνουν δωρεάν το self-test, μαζί με ενημερωτικό υλικό από το φαρμακείο, χρησιμοποιώντας τον ΑΜΚΑ, τον προσωρινό ΑΜΚΑ (ΠΑΜΚΑ) ή τον Προσωρινό Αριθμό Ασφάλισης και Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού (ΠΑΑΥΠΑ). Το πρώτο τεστ μπορούν να το παραλάβουν όλοι από σήμερα, Τετάρτη 5 Μαΐου, σε όλη τη χώρα. Από τη Δευτέρα 10/5 θα μπορούν να παραλάβουν και το 2ο τεστ της ερχόμενης εβδομάδας.

Οι μαθητές/οι εκπαιδευτικοί κάνουν τα self-tests στο σπίτι τους. Συστήνεται το τεστ να γίνεται το ίδιο πρωί ή το προηγούμενο βράδυ. Άρα το πρώτο τεστ μπορεί να γίνει την Κυριακή το βράδυ ή τη Δευτέρα το πρωί.

Γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί και λοιπό προσωπικό δηλώνουν το αποτέλεσμα του self-test μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr, στην οποία θα εισέρχονται με τους κωδικούς taxisnet, καταχωρώντας συγκεκριμένα στοιχεία, όπως πατρώνυμο, μητρώνυμο, ΑΜΚΑ και το αποτέλεσμα του self-test.

Αν το self-test είναι αρνητικό:

Για τους μαθητές, εκδίδεται σχολική κάρτα μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr. Οι μαθητές θα φέρουν τη σχολική κάρτα μαζί τους κάθε ημέρα και θα την επιδεικνύουν στους εκπαιδευτικούς την πρώτη ώρα της Δευτέρας και της Πέμπτης ή όποτε τους ζητηθεί.

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών μας, μπορούν να δηλώσουν εδώ: https://dilosi.services.gov.gr/login?template=COVID19-SCHOOL-CARD&next=/templates/COVID19-SCHOOL-CARD/create/&

 

το θετικό ή αρνητικό αποτέλεσμα self-test και να εκδώσουν τη Σχολική κάρτα για COVID-19.

Εναλλακτικά επισυνάπτω παρακάτω σε μορφή pdf τη σχολική κάρτα που πρέπει να εκτυπώσουν και να επιδεικνύουν στο Νηπιαγωγείο. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει πρόσβαση σε εκτυπωτή, μπορεί να συμπληρώνεται χειρόγραφη δήλωση που θα περιέχει τα ίδια στοιχεία με τη σχολική κάρτα/τη δήλωση αρνητικού αποτελέσματος

Για τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, εκδίδεται η δήλωση αρνητικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr.

Αν το self-test είναι θετικό:

Εκδίδεται δήλωση θετικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr για τη διενέργεια δωρεάν επαναληπτικού rapid-test σε δημόσια δομή. Η λίστα με τις δημόσιες δομές περιλαμβάνεται στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr.

Αν το επαναληπτικό τεστ είναι θετικό, ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. Αν το επαναληπτικό τεστ είναι αρνητικό, οι μαθητές/εκπαιδευτικοί λαμβάνουν σχετική βεβαίωση από το σημείο εξέτασης και επιστρέφουν στο σχολείο.

                                   

 

                               η προϊστάμενη του Νηπ/γείου

                                            ΜΑΓΓΟΥ ΕΛΕΝΗ

Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2021

εγγραφές νηπίων 2021- 2022

 

2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΥΡΝΑΒΟΥ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 2492024440 (πληροφορίες Μάγγου Ελένη)

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, από το σχολικό έτος 2020-2021 και εφεξής, θα γίνονται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής με Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής. Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής θα υποβάλλει ο γονέας/κηδεμόνας για το Νηπιαγωγείο που ανήκει, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας του σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

 https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Για το σχολικό έτος 2021-2022 οι ηλεκτρονικές εγγραφές στο Νηπιαγωγείο θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2021. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Για την εγγραφή οι γονείς θα ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.

Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα:

1.    τα στοιχεία του νηπίου- προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή

2.    τη δ/νση μόνιμης κατοικίας του

3.    ονοματεπώνυμα άλλων τέκνων

4.    εάν επιθυμούν τη φοίτηση του τέκνου τους στο Προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή και στο τμήμα Πρόωρης υποδοχής

5.    τα στοιχεία των συνοδών του νηπίου για την προσέλευση και αποχώρηση από τη σχολική μονάδα

6.    επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Μετά την οριστική υποβολή της αίτησης και αφού ενημερωθούν οι γονείς από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για την εγγραφή του τέκνου τους, είναι υποχρεωμένοι να προσκομίσουν στο Νηπιαγωγείο:

α)  Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή

β) Βιβλιάριο Εμβολίων, του/της μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.

γ) Βεβαίωση από ΚΕΣΥ, ή Δημόσιο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2021-2022, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν.4704/2020 (Α 133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2021-22, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2016 και το 2017 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί αυτά τα έτη. Από το σχολικό έτος 2021-2022, σύμφωνα με τις προβλέψεις της παρ. 4 του άρθρου 3 του νόμου 1566/1985 (Α 167), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 34 του ν. 4704/2020 (Α 133) η φοίτηση των νηπίων που συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών γίνεται υποχρεωτική σε όλους τους Δήμους της χώρας.

ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΔΥΝΑΜΙΑΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο. Για τον σκοπό αυτό η Προϊσταμένη του νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζει ο γονέας/κηδεμόνας.

Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες όπως: πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα καταχώρισης αίτησης, με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα (παρ 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767).


συμμετοχή του 2ου Νηπιαγωγείου στο παιδικό καρναβάλι Τυρνάβου

  FLΙNSTONES – Οι μικροί μας φίλοι από το 2ο Νηπιαγωγείο παρελαύνουν με περηφάνια και πολλή φαντασία, φέρνοντας μαζί τους το πνεύμα της Λίθι...